Halva styrenheten klar!

I förra veckan passade jag på att fila upp ett hål för en 25 polig D-sub kontakt där signalkabeln från Arduinon ska anslutas. Och efter det så var det vara kabeldragningen kvar.

Inte mycket att orda om det mer än att det besvärligaste blev att dokumentera vilka kontaktstift från signalkabeln som är till vilka funktioner på kretskorten, och vilka pumpar, givare osv. som ska anslutas var och hur till korten.

Så här blev det till slut. D-sub kontakten för signalkabeln sitter i gaveln längst bort och allt som ska anslutas mot motorn går genom kopplingsplinten.

Skrivet av Olov i kategorin Gasturbinsparken.
31 October

9 Responses to “Halva styrenheten klar!”

  1. Erik says:

    Tjusigt tjusigt. Fränt med gröna buntband.

  2. Bjursingen says:

    Jävlar vad avancerat det ser ut. Fördelen nu är att det ser lite mera användarvänligt med lite luft mellan prylarna. Detta ser lovande ut.

    Kör hårt!

  3. Olov says:

    Grönt är skönt Erik!
    Och jag kör på med ett gammalt Mobacken citat “Det är inte så avancerat som det ser ut!”

  4. Johansson says:

    “Å den gubben går till den gubben, å den gubben går till den…”

  5. Bjursingen says:

    Och sen en jävla SMÄLL!!

    Kanske? Eller kanske inte.

  6. Olov says:

    Förhoppningsvis ingen smäll… Men om man skulle fortsätta på kurvan över hur långt vi har tagit oss två tidigare Speedweekends så borde vi hinna köra tre gånger till våren.
    Sen lär det bli ras…

  7. Andreas says:

    Ska den där lådan åka med på motorcykeln?!?! massa vikt jue .=D

  8. Olov says:

    Näe, ska jue åka spark! Vi har ju flera projekt igång…

  9. Johansson says:

    Fast elektroniken till hojen kommer inte bli mindre skrymmande direkt, det är ju samma sorts styrsystem som ska byggas till den motorn också.

    Vikt är egentligen inte ett problem i landspeed-racing, den påverkar endast accelerationen och den behöver inte vara så enorm eftersom vi har en kilometer på oss att få upp fart.

    Det enda som vi måste vara rädda för är friktion mot isen och luftmotståndet. Och besiktningsmannen Peter förstås. =)

Lämna en kommentar